ZAKAJ ŠPORT IN NOGOMET V VRTCE

25.04.2012

ZAKAJ ŠPORT IN NOGOMET V VRTCE

Gibanje spada v eno izmed osnovnih potreb razvijajočih se otrok. Preko gibalnih aktivnosti otroci napredujejo na vseh področjih svojega razvoja saj aktivnost pomeni nabiranje izkušenj in vzpodbudo vseh človeških značilnosti tako na fizičnem kot tudi psihično osebnostnem področju. Športni program v vrtcih popestri vsebino dogajanja in jim zadovoljuje najpomembnejši potrebi v tem obdobju, ki jo predstavljata potreba po gibanju in igri. Otroci v tem obdobju napredujejo izkustveno. Miselna koncentracija in abstraktno mišljenje še ni razvito do te mere, da bi bili otroci sposobni učenja v obliki, kot ga poznamo za šolarje in mlade športnike. Otroci v tem obdobju napredujejo bolj podzavestno v razvoju svojih sposobnosti, kot pa z učenjem. Aktiven otrok raziskuje in izboljšuje svoje motorične in kognitivne sposobnosti avtomatično zaradi nabiranja izkušenj nevede. Temu rečemo izkustveno učenje. Zaradi tega je zelo pomembno, da otroku organiziramo vadbo katerese bo rad udeležil nevede, da je aktivnost namenjena napredku njegovih sposobnosti.

Pomembno se je zavedati, da je IGRA otrokova najljubša dejavnost katerih glavni cilj je ZABAVA.« Resno delo« postane za njih nezanimivo in izgubijo interes udeležbe. Ob primerno izbranih igrah otrokom ponujamo možnost izkustvenega napredka čeprav ga v tem obdobju še ne ozavestijo v celoti. Ob napredku svojih sposobnosti na razvojnih področjih pa ustvarjamo odlično podlago za delo v času, ko bo ontogenetski razvoj (na osnovi dela) prevzemal večjo veljavo od filogenetskega (naravnega).

Poglavitna stvar pri igri je VESELJE. Druga pomembna stvar je GIBANJE, saj v zgodnji dobi ravno gibanje omogoča razvoj ne le telesa ampak tudi uma. Otrok mora stalno paziti in biti pripravljen, da steče, ujame žogo, skoči, se umakne žogi ali drugemu otroku in podobno. To mu bistri um in ga usposablja, da se navadi znajti se v raznih situacijah.

V rokah dobrega učitelja postane igra odlično vzgojno sredstvo. V njej lahko spozna in usmerja otrokovo osebnost bolj kot pri katerikoli drugi dejavnosti. V sproščeni igri se otrok pokaže tak kakršen je: domiseln, strpen, prijateljski, zadržan, agresiven,… . Ni boljše priložnosti za vzgojo, kot je igra. Športna verbalna in ne verbalna komunikacija pa spodbuja tudi socializacijo otrok.

STAROSTNE ZNAČILNOSTI OTROK MED 4. IN 6. LETOM

Potrebno je upoštevati, da se mehanizmov odraslih ne da in ne sme prenašati na otroke. To velja za vse obdobje odraščanja, ki ima svoje značilnosti, najlažje pa jih razumemo pri malčkih v vrtcu. Že na pogled nam je jasno, da so otroci v obdobju naravnega motoričnega, kognitivnega in čustvenega razvoja. Razumejo enostavne pojme in razlage zelo težko abstraktne pojme. Spomin je kratkoročen in ne omogoča kvalitetnega razumskega učenja na daljši rok, tudi gibanj ne. Nimajo še optimalno razvitega čuta za sodelovanje v skupini in so orientirani bolj vase. Specializacije in učenja športnih zvrsti niso smiselni kar jih kmalu začne dolgočasiti ter izgubijo interes za delo. Glavno vrednost dejavnosti ima gibanje in ne športna zvrst in tehnika. Za njih je vse igra in veselje in tako je potrebno sestavljati vsebino. Z otroci v vrtcu lahko delajo samo ljudje z občutkom za majhne otroke, ki se znajo poistovetiti z njimi. Otroci imajo radi gibalne aktivnosti, kjer se zabavajo v prijetnem okolju.



Gašper spretno med ovirami



Ažbe kot Messi



Ker veliko tečemo je potrebno veliko piti



Matej spredtno obvlada žogo



Tim v prevalu



Ko bi le Mrssi včeraj tako divjal med igralci.



Športni pozdrav pred tekmo



Dvoboj Brazilije in Španije



Francija se veseli zadetka



Po vsakem treningu sledijo sedem metrovke.



Nazaj